Dla wielu wydawała się niemalże abolutnie idealna…. jednak po 42 latach butelka popularnej wódki Absolut zmienia swoje oblicze.
Wzór opakowań butelki Absoluta powstał w 1979 roku. Kluczowym elementem etykiety był wtedy długi, ozdobny tekst, który zdecydowanie wyróżniał się spośród innych wódek. Ta koncepcja musiała być słuszna, gdyż sprawdzała się przez 42 lata pozycjonując wódkę Absolut jako jednego z lidera rynku w swoim segmencie. Mimo tego, producent alkoholu uznał jednak, że przyszedł czas odświeżenie tej historii i unowocześnienie wyglądu butelki.
Nowa butelka Absolut Vodka jest zdecydowanie bardziej minimalistyczna, czysta, przez co zdecydowanie lepiej wpisuje się we współczesne trendy. Na odświeżonej etykiecie możemy zobaczyć zapisane odręcznym pismem ?Swedish Vodka” i żadnych dodatkowych treści. Samo szkło i kształt nawiązujący do aptekarskiego naczynia, pozostały bez zmian, kontynuując zbudowaną już rozpoznawalność na tej podstawie.
Za nowy wygląd etykiety odpowiada agencja brandingowa Brand Union Stockholm, która we współpracy z hutą szkła Ardagh Group stworzyła opakowanie przesiąknięte rodzinnym miastem Absoluta, czyli szwedzkim ?hus. Należy pamiętać o tym, że proces produkcji wódki odbywa się ok 120 km od tego miejsca, dzięki czemu Absolut może korzystać wyłącznie z naturalnych składników.
Warto zwrócić także uwagę na umieszczoną na etykiecie ilustrację, na której widnieje destylarnia Absolut, ten obrazek w piękny sposób przypomina o pochodzeniu produktu i jego ?jednym źródle”. Adres destylarni został dodatkowo wpisany na papierowej naklejce znajdującej się na froncie butelki. Kolejnym ważnym elementem opakowania jest umieszczona pod szyjką pieczęć, na której znajduje się nazwisko założyciela Larsa Olssona Smitha.
Mimo, że nowa butelka ujrzała już światło dzienne, czekamy na wprowadzenie jej do sprzedaży. Poinformujemy Was gdy będzie już dostępna. Tym samym to ostatnia okazja na zakup Absoluta w starej butelce, która staje się częścią historii.